onsdag 22. februar 2017

Mine første år

Å samle bilder og minner fra barndommen i en bok eller et album er en veldig fin ting å gi videre til barna sine, og det er også utrolig hyggelig å lage.

Jeg er jo en person som elsker overkommelige, funksjonelle og praktiske løsninger - det må bli et prosjekt jeg kan få til, også i en travel hverdag.

Til de flotte guttene mine har jeg derfor valgt en kombinasjon av fotoperm og boks.


Til denne bruken foretrekker jeg fotopermen som er av litt størrelse: 34x31,5cm
Dette gir romslig plass til større bilder, både stående og liggende,
det gir plass til billedserier, er perfekt til tegninger og barnehage- og skolebilder.

Arkene gir plass til A4, både på høyden og bredden, og på noen ark bil jeg være litt kreativ
og for eksempel lage en fin forside med et printet ark.

En av de store fordelene med å bruke perm er fleksibiliteten!
Ringene som kan åpnes, gjør at arkene kan flyttes rundt.
Jeg trenger ikke å jobbe kronologisk, jeg kan fylle etter bilder om noe dukker opp i ettertid,
og gjør jeg en feil kan jeg bare rive ut arket og gjøre det på nytt igjen
- veldig greit for en liten perfektsjonist;)


I boksen har jeg litt av hvert av minner;
gamle pass, bursdagskort, billetter, tegninger og mye mer:)


Og som prikken over i'en har jeg navn og fødselsdato i sølvpreg på fronten:)


Likte du idéen, og fikk lyst til å lage egne bøker til barna?
Her finner du permene: FOTOPERM og fotoarkene: FOTOARK

Her har du også noen tips til hva som kan være med i en egenlaget barnebok:

Håper du ble inspirert!

* Make your life memorable *

Hilde:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar